25. maj 2011

Projekter... inspiration?


Ja, som sagt så er der jo udsalg på drops' uldgarn... så derfor har jeg planlagt en del projekter som jeg godt kunne tænke mig at ha' klar til vinteren:)





Koksgrå eskimo bliver til en poncho til en dejlig lille pige og klar længe før vinteren. Men mon ikke den sagtens kan bruges på kolde sommerdage og i efterårssolen?
Opskriften på ponchoen finder du her.




Lysegrå nepal bliver til hue og hals til mig selv :) 




Endnu mere nepal i koksgrå, lysegrå og lys blå bliver en stribet heldragt til Elias.



Alpaccaen har jeg faktisk ikke bestemt mig for hvad det skal blive til.... men er altid god at ha'.






Grå og petroliumsblå karisma skal blive til sømandstrøjer.
Line fra "husflidsskabet" sendte mig en opskrift som jeg har modificeret på for at få raglanærmer.
Opskriften er blevet skrevet godt og grundigt om, så måske jeg ligger den ud her (er vel ok når den er langt fra den originale?), hvis altså ikke den er helt hen i vejret.... må prøvestrikke først;)


Egentlig havde jeg også lyst til at strikke en grå sømandscardi til mig selv. Men kunne ikke lige overskue det da jeg stod i garnbutikken og det strømmede ind med folk og ekspedienten blev mere og mere svedende!
Måske bliver jeg også træt af at strikke med grå.... kan godt se at den dominerer.... men grå er et hit hos mig.


Knapper er kommet med posten fra england. Købt på ebay.

100 alm. og 50 farvede perlemorsknapper for ca 50 kroner....
Så har jeg også perlemorsknapper til resten af mit liv.:)


3 kommentarer:

  1. Jøsses en masse lækkerhed. Bliver helt bims i hovedet!!
    Og ihh altså hvor må jeg bare lære at strikke ordentligt!!!


    Kh Anne

    SvarSlet
  2. Glæder mig til at se de færdige sømandstrøjer. Det lyder virkelig fint!

    SvarSlet
  3. Hold nu op en masse lækkert garn - jeg må fluks ind og bestille til den lækre, lækre poncho - kan lige se min lille guldklump i den på en kølig sommeraften - og til senere på året;)
    Garn-udsalg kan være SÅ farligt!
    Forresten kan jeg rigtig godt lide din blog - den er så fin og personlig!
    God aften.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails