27. februar 2012

Det gror


Det er fantastisk med forår.
Når det hele begynder at spire og gro.
Vi har spottet de føste vintergækker og erantis.
Og kastanjetræerne står med store knopper.

Februar er tid til at sætte de tidligste sorter af kartofler til at spire.
Vi har købt den meget tidlige sort "mirage"




Og ca en måned efter begynder vi at forspire de økologiske "sava" som er en senere kartoffel.
Planerne er at vi skal ha et helt højbed fyldt med kartofler.... og så også i nogen spande langs en solfyldt mur.

Der hvor der skal laves højbede er der stadig fyldt med fældede træer.
Håber snart det bliver lidt varmere så vi rigtig kan komme igang med at gøre haven klar.



Jeg såede basilikum i det lille drivhus og i løbet af et par uger er der kommet spirer med de første blade.... nu skal de pottes om.... der bliver mange planter, så har allerede foræret nogen væk.

Nu er der sået tomater i drivhuset, er spændt på hvordan det går. Egentlig havde jeg også lyst til at prøve mig med chili, men tror det må blive næste år.



For at få plads til at forspire kartofler i et koldt, lyst rum måtte pelargonierne vige pladsen. De er nu samlet i vindueskarmen i soveværelset.... klare til snart at blive sluppet ud.


Kom nu forår og varme!

2 kommentarer:

  1. Hvor må det bare være skønt at have en have. Jeg er faktisk lidt misundelig....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er skønt med have og vi har virkelig længtes efter det al den tid vi boede i lejlighed. Har også sagt til Espen at jeg VIL ha en have med jord og ikke kun fjeld når vi flytter til Norge!

      Men altså.... vores have ligner jeg ved ikke hvad lige nu og der skal gøres sååååå meget arbejde inden den er som vi ønsker os. Måske jeg skulle vise nogen billeder af en vinter-trist have.... så misundelsen ikke er helt så stor? ;)
      Og for ikke at glemme ukrudt billeder.... og dokumentation af muldvarpene der er igang med at ødelægge vores græsplæne :(

      Slet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails