6. september 2012

Hæklet suttesnor



Da jeg begyndte at finde alle babytingene frem fandt jeg også Elias's gamle suttesnore.
De var godt brugte for at sige det mildt, og da jeg alligevel skulle sprætte dem op for at vaske dem, ja så blev det altså til at jeg hellere ville hækle nye.
Var nemlig blevet ikke så lidt inspireret af sebras suttesnore.







Jeg har brugt bomuldsgarn fra søstrene og en hæklenål nr. 2.
Slog det antal masker op som passede til bredden på clipsen og så ellers trekanter i 3 forskellige farver.





Det fungerede super fint, men havde lidt problemer på den ene side.
Ved ikke om det er fordi jeg jo måtte vende og hækle frem og tilbage, men det er især tydeligt på den lyse trekant, hvor der ses små "sting" af den mørke.
Nogen der ved hvad jeg gør galt?


Men det er jo bare en skønhedsfejl. Alt i alt blev jeg rigtig tilfreds med suttesnoren og endnu et punkt kan stryges af listen.
2 uger tilbage i dag!


Tusind tak for alle kommentarer til Elias's børnehavestart.
Det går fremad, i dag skal han prøve at være der lidt alene.
De andre dage har det været en glad dreng der er kommet hjem derovre fra, men også lidt træt og det er tydeligt at han har brug for en god dose "mor" når han er hjemme.
Er glad for at vi når at komme godt i gang med indkøringen inden lillebror kommer, selvom Elias brokker sig over at maven fylder når han skal ligge i ske med mor på sofaen;)

4 kommentarer:

  1. Ej, hvor er den lækker, synes ellers dine trekanter er blevet rigtig flotte:-)

    SvarSlet
  2. Den er super fin :-) jeg synes trekanterne er blevet fine, jeg har engang selv hæklet med dobbelt tråd og lavet trekanter og der kom også nogle små synlige tråde.

    SvarSlet
  3. åhh den var så søt! tenkte jeg ville lage en til bebien, men i jentefarger. Har allerede kjøpt clips. Men hvordan festet du snoren i clipsen? Sydde du den fast eller festet den rett i helkletøyet? Hilsen Martine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei martine.

      Å så koselig med jentebebi og endelig at kunne begynne på forberedelserne:)

      Da jeg heklet suttesnoren heklet jeg den første raden med masker rundt metalbøylen på clipsen.... Gir det mening? Tror det holder bedre end hvis en syr fast etterpå.

      Kh

      Slet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails