12. september 2012

Rip off daffodil



Jeg er færdig med min cardigan og den er bare blevet sååååå fin (og såååååå varm!)
Som de fleste nok husker er den en længere historie om jagten på en opskrift som aldrig lykkedes.
Jeg endte med at tage lidt her og der.

Den er strikket i højlandsgarn fra garnudsalg.dk
Jeg ved ikke hvor meget der er gået til den, men i hvert fald er der en del garn tilbage på det cone jeg har strikket af (hvilket vil sige at udgifterne til trøjen nok ligger under de 100 kr!)
Jeg strikkede på pind nr. 3,75.

Garnet kan være ret "stift" at strikke med og man kan blive nok så nervøs for om det vil blive ved med at være sådan, men jeg tog chancen og selvom de anbefaler håndvask røg den i vaskemaskinen og var allerede blød efter første vask.

 




Da jeg næsten aldrig går med mine cardigans knappede valgte jeg nogle enkle tynde perlemorsknapper.
Det er jo nærmest bare til pynt.

Til at strikke knaphullerne i ribben (hvilket jeg ofte synes er svært) brugte jeg en, for mig, ny metode som jeg fandt her.
Det fungerede rigtig godt og er nok den metode jeg vil bruge fremover.





Halsudskæringen måtte jeg sjusse mig lidt til da jeg gerne ville have den skrå og den i min "basisopskrift" var rund.
Jeg lod den bare følge hul-mønsteret og det blev egentlig rigtig fint.

For at slippe for at strikke frem og tilbage valgte jeg at strikke rundt på rundpinde og så strikke lidt ekstra masker midt foran så jeg kunne sy og klippe op.
Det var første gang jeg skulle prøve det og var altså også ret nervøs for det første da jeg sad ved maskinen og skulle sy i mit strikketøj og bagefter ved det første klip.
Men det var jo egentlig ret nemt og rigtig rigtig dejligt at slippe for vrang maskerne.

Så alt i alt endte en opskrift, der var umulig at få fat i, med at kontrolfreaken lærte at lave sin egen opskrift sådan lidt hen ad vejen, strikke knaphuller på en ny måde og at sy og klippe i sit strikketøj.


Meget svingende kvalitet på billederne. De med sort ramme er fra instagram og bliver rigtig dårlig kvalitet når jeg skal ha dem ind på bloggen!?!

Jeg er blevet rigtig glad for resultatet :)

Med på billedet "sneg" der sig en snart sprængfærdig mave.
Lillebror kommer om senest 8 dage!
Det er lidt vildt og meget spændende.
Vi er næsten færdig med forberedelserne, men også kun næsten. I dag kom jeg i tanke om at det måske snart er på tide at få pakket tasken til sygehuset.... hvis nu.

Samtidig forbereder vi haven og huset til efteråret og vinteren.
Håber at kunne lave et haveindlæg inden fødslen.
Huset står måske overfor store forandringer, men meget mere om det hvis det bliver til noget.

Og så har vi jo også gang i indkøring i børnehaven.
Det går ok.
I dag har Elias sovet dernede.... og vi fik en meget træt dreng hjem kl 14 som ikke havde sovet så længe...
Vi prøver igen i morgen;)


Vi keder os i hvert fald ikke ;)

5 kommentarer:

  1. Hold op hvor er du sej til at strikke. Jeg skal da helt sikkert følge med her. Kig gerne forbi min :)
    Mvh Trine

    SvarSlet
  2. Den er blevet SÅ flot. Jeg er meget imponeret over, at du har lavet den uden opskrift! Wow!

    SvarSlet
  3. Hvor er din cardigan blevet flot. Pøj pøj med Lillebror

    SvarSlet
  4. Flot trøje og flot mave ;-)

    SvarSlet
  5. Sikke en flot cardigan - og ikke mindst en flot mave!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails