9. september 2009

Likør

Så er der lavet likør... eller ja om et par måneder er den vel klar. Vi var ude og plukke brombær i søndags. Vi spiste nogen af dem søndag aften som varm brombær sovs til vanilieis og æblekage (som espen havde bagt... uhm), og resten blev så hældt på glas sammen med sukker, vanilie og mørk rom.
Hvis du skulle få lyst til at prøve dig er målene her (som jeg har fået af onkel erik i oslo):
ca 1 1/2 liter bær
70 cl spiritus (rom, cognac etc.)
3 dl sukker (jeg har taget 4 da jeg synes brombær nogen gange er lidt sure)
1 vaniliestang
skal som sagt stå i nogle måneder, og vendes og drejes på en gang imellem. Husk at hælde hele molevitten igennem en si inden herligheden hældes på flaske. Og så tror jeg at jeg vælger at sætte mit glas i køleskabet, men ved ikke om man egentlig behøver det? det er jo sprit;)

Så håber vi bare at de heldige modtagere bliver lige så glade i hovedet som Elias:)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails