4. august 2012

Hæklet net


Endnu et hækleprojekt er færdigt.
Jeg hæklede det imens vi var i norge, så det blev til af resterne fra juletræstæppet og ligeledes hæklet med en nål nr. 6 og ikke nr. 3.75 som opskriften ellers siger.
Bomuldsgarnet fra søstrene grene blev lagt dobbelt og jeg lod være med at hækle helt så mange runder i net delen. 3 nøgler var rigeligt.

Nu er jeg bare lidt i tvivl om jeg vil lave for i.
hmmm

Og som en bonus får i lige et mavebillede med på vejen. Er 31+ på billedet.
:)





Et nyt begreb jeg lærte mig var adjustable loop.
En måde at begynde en cirkel uden at få et hul i midten.
Jeg googlede det og fandt en fin video på you tube der viste hvordan.

Det er jo ingen sag at lære sig nye ting når man har you tube som hjælpemiddel;)





Garn til næste hækleprojekt.
Et babytæppe.

4 kommentarer:

  1. Fin mave! Jeg kan regne ud vi må have termin omkring samme tidspunkt ;)
    Håber du nyder graviditeten :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:)

      Ja der er ikke langt imellem vores familiforøgelser.
      Bliver hyggeligt at følges ad.

      Kh

      Slet
  2. Først og fremmest så fin mave :-) og det hæklede net er også super fint - sjovt nok havde jeg selv det projekt i tankerne, næsten med samme mønster. Skønne farver du har valgt til babytæppet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak:)

      Nettet var rigtig nemt og hurtigt at hækle. Kan tænke mig det havde været rigtig fint i nogen af de nye farver fra søstrene grene.

      Er rigtig glad for farverne til babytæppet. Dog er den mørkeblå lidt mere kontrast til de andre end jeg havde forestillet mig, men sådan er det når man bestiller garn på nettet:)

      Kh

      Slet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails