14. februar 2010

Kaffevarmer og endnu en vest

Endnu en vest er færdig til Elias. Faktisk blev den færdig imens vi var i hytten i Norge, men har ikke fået snøvlet mig sammen til at få syet knapper i...



Valgte at strikke den med pinde nr 3 istedet for nr 4 som den første vest blev strikket med, synes nemlig at den er blevet lidt for bred og elastisk i det.
Denne virker dog helt perfekt fast.





Rigtig uskarpt billede af kaffevarmeren... farven på garnet er varmt lilla.

Igår købte jeg jo garn til en kaffevarmer. Og i går aftes blev den så strikket. Det var rigtig nemt og gik ret så hurtigt. Dejligt med et projekt som var til at fuldende på normeret tid :) Har efterhånden nogen forskellige ufærdige trøjer, enlige strømper osv til at ligge.... må se at få dem gjort færdige.


Kaffevarmeren lukkes med knapper ved håndtaget på kanden. Mine hæklekundskaper er nærmest ikke eksisterende, men det lykkedes mig da at hækle små lykker til at lukke over knapperne. Opskriften til kaffevarmeren er fundet her.


Så er der ikke længere nogen undskyldning for ikke at lære at drikke kaffe;)







2 kommentarer:

  1. Sikke en fin kaffevarmer, har selv opskriften liggende, fandt den en anden gang, du linkede til siden, men har ikke fået den strikket endnu. Men det lyder til at være et overskueligt projekt. Hvad for noget garn har du brugt? Hilsen Carina, der burde læse derma i stedet for at surfe på nettet...

    SvarSlet
  2. Jeg brugte noget garn som vist hedder natur-garn. Hmmmm ja den fine papirbandarole er selvfølgelig smidt ud ;) Men i hvert fald det der svarer til drops eskimo!:)Der gik kun et halvt nøgle så den har kostet mig ca 15 kroner ;)

    Og så brugte jeg pinde nr 8 da jeg strikker lidt stramt...

    Kan du så komme tilbage til dermabogen..... sagde kathrine som egentlig burde være på vagt og kurere små børn, men som tog hjem fordi hun bare ikke gad at være i skejby mere end 12 timer;) Se det er det gode ved at være studerende!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails