14. juni 2010

Foedselsdagsfejring

Så oprandt dagen hvor vi skulle "fake" elias's fødselsdag. En uge før tid, men det skulle passe med morens eksamen, andre familiemedlemmers fødselsdag osv. Og man skulle da være et skarn hvis man ikke kunne udnytte at barnet ikke helt har styr på hvornår det egentlig er.... endnu.


Vi holdt festen hjemme hos mormor og hun havde jo alt udstyret i orden.....


Espen malte blå streger på dannebrog... vupti så kom den norske halvdel også med :)

Der blev målt højde på flaget.



Flage, flage, flage...
Onkel flemming og anne hentede oldemor og oldefar ved toget,
og så blev pakkerne fundet frem...



Altså hvad skal jeg?

Ikke alt for populært at pakke op når man ikke er helt med på hvad der sker...





Elias fik så mange fine gaver. En knaldrød scooter...






En mini fjällräven...







En sååååå fin sengerand som mormor selv har syet (på bestilling fra mor, med inspiration herfra)...







Åh en dejlig sengerand, nu glæder jeg mig til jeg skal sove.


Derudover fik elias en maaaaasse duplo, sandlegetøj, penge, og en sangbog.




kaaaaat, kom nu freeeeeeeem!

Vi nåede også at køre et smut ud til onkel flemming nye små skovkattekillinger









Spise nåede vi også. Mormoren havde selvfølgelig fødselsdags-dækkeserviet, og så blev mit gamle barnebestik fundet frem...
Først fik vi grill til frokost











Til eftermiddag fik vi en pavlova med is og bær (og ja jeg ved godt at marengsen har en mistænkelig mørk farve, og dette var endda mit 2. forsøg... come on.... hvor svært kan det være at bage marengs?)














Marcipankage uhm.... (note til mig selv: husk først at lægge marcipanen på lige inden den skal nydes, låget fra dagen før var nemlig "smeltet" ned i kagen... godt mormor havde et ekstra låg)











Det hele blev afsluttet med røde pølser.... espen mente at det skulle til til en børnefødselsdag
Vi havde en dejlig (og lidt hektisk) dag og kørte glade hjem til århus. Tænk at vores lille dreng (snart) er 1 år!













1 kommentar:

  1. Tillykke med ham på søndag - herligt I kan strække fejringen ud over flere dage. Mmm Elias' fødselsdag ser ud til man godt ville have været med - de kager og så hotdogs - mums. Håber vi ses i morgen :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails