4. maj 2013

Forår i haven






Det er forår i haven, og vi nyder det.
Med baby i huset kommer vi helt automatisk ud i haven et par gange om dagen når barnevognen skal vugges og hver gang går jeg en lille runde og ser efter nye skud, blomster der springer ud osv.
2 ud af 3 krydderurter overlevede vinteren.





Højbedene er fantastiske!
Vi havde et godt udbytte i fjor og det tog mig max 1 time at gøre dem klar til en ny sæson.
Der er sat plast over det bed som skal huse kartoflerne så nu kan de også snart komme i jorden.






I år nyder vi det store arbejde vi lavede i fjor.
Men en af tingene der manglede var stien ned til lågen til skoven.
Espen har hentet jord og vi har sået græs.
Det er på ingen måde plant, men det er resten af vores græsplæne heller ikke ;)

Ellers har vi i løbet af vinteren fået brugt ca 1/4 af brændet fra de fældede træer, så brændestablen er da mindsket lidt. Jeg har plantet klatrehortensiaer og håber vi når at få lidt glæde af dem i sommer.
Hindbærrene har fået aske og kommer med mange skud.





Staudebedet begynder også at røre på sig.
Pæonerne har klaret flytningen i efteråret og kommer med fine røde skud.



En af stauderne der blomstrer tidligt er denne.
Jeg tror det er en anemone.



Der kommet en masse af de her frem. Jeg havde godt på fornemmelsen at det ikke var ukrudt så jeg lod dem stå da jeg gjorde bedet forårsklart.
Og heldigvis for det, for min mor kunne fortælle mig at det er akelejer.




I går var det varmt nok til at isak kunne ligge på græsset og få lov til at udforske for første gang.
Han nød det og selvom det er barn nummer to synes jeg det er helt fantastisk at iagttage ham når han oplever verden for første gang.




En gyngetur blev det også til:)


Vi er så glade for vores have og er enige om at vi aldrig kan bo et sted uden noget jord.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails