15. maj 2009

Syning i Struer

Efter eksamen kørte jeg til struer i bilen læsset med sygrej. Nu var der nogle projekter der skulle gøres færdig! Bla. den berygtede lyserøde autostol.... Mor havde allerede klippet og syet betrækket til barnevognsmadrassen. Betrækket til liftmadrassen fik jeg selv syet og ligeledes syede jeg ris-ras i lukningen på dem begge....

Mor var så godt som færdig med pusletasken, så det var bare lige nogle få steder jeg skulle sy. Og så lavede jeg en hval til klappen, for ellers synes mor den var kedelig...



Set lidt fra siden. Synes den blev rigtig fin. Foret er ternet i støvet grønt og hvidt. Og så er der ingen der har en magen til :) Tusind tak til mor!



Klappen kan foldes ud og bruges som pusleunderlag hvis man nu er ude et sted hvor der ikke er det. Den sidder fast med en lynlås på selve tasken, så den bare kan lynes af og smides i vaskemaskinen. Så nu skal tasken bare pakkes klar til sygehuset.... hmmm nogen af jer der lige har født som har ideer til hvad sådan en skal indeholde?
Nå jo, autostolen. Ja den blev et helt kapitel for sig selv. Den er ikke helt færdig endnu. Og jeg glemte sytråden i struer, så der går nok lige nogen uger inden jeg kan vise billeder. Men så skal i også få hele historien.... (og den blev lang, var først hjemme i århus kl 1.30 om natten!)




4 kommentarer:

  1. så koselig stellebagen ble. hvordan gikk det med trekket til bilstolen? gikk det å sy trekk til den? gleder meg til å se dere :) imorra?

    SvarSlet
  2. Hvor er den pusletaske bare SUPER fed! Hvilket mønster har I syet den efter? Fin hval og fin detalje med, at der er lynlås på selve pusleunderlaget :)

    SvarSlet
  3. Hej Janni

    Velkommen til og dejligt at du også vil være med i min give away.

    Mønsteret til pusletasken mener jeg at jeg fandt i en bog jeg lånte på biblioteket.... noget ala "børnetøj og ting du selv kan sy" agtigt.... men husker ikke præcist. Har sat min mor på sagen...;)

    SvarSlet
  4. Så er gåden løst, selvfølgelig kom min mor på titlen på bogen: "strik og sy til den lille ny".

    Faktisk havde hun også mønsteret og beskrivelse til at ligge i computeren da hun i sin tid scannede det ind. Jeg kan maile det til dig hvis du er int?

    mvh
    kathrine

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails