29. august 2012

Baby Niels's tæppe


Jeg nåede det! Men nu valgte lille Niels's mor også at gå en uge over tid;)
Tæppet er afleveret til modtageren og er allerede taget i brug.




Jeg har skrevet lidt om tæppet og mønsteret her.
Det er hæklet med en dobbel tråd af rasmillas yndlingsgarn (55 % lammeuld og 45% bomuld) på nål nr 6 og der gik 100 gr grå, 100 gr blågrå og 50 gr. midnatsblå til et tæppe jeg synes har passende størrelse.
Det er et rigtig lækkert garn, super blødt og dejligt at hækle med her i sommer hvor vi jo trods alt har haft dage hvor projekter med ren uld var aaaaalt for varmt at sidde med.

Kanten har jeg hæklet sådan lidt på må og få.
Først lavede jeg en kant med "tunger" (som nogen af jer måske så på instagram) men jeg pillede den op igen da jeg ikke synes den passede til tæppets lidt grafiske look, og egentlig også var lidt for pusse nuttet til sådan et drengetæppe;)





Afklip i skønne farver.
Den midnatsblå er så flot og jeg har nu 50 gr. til overs som jeg skal finde på noget med.
Tænker det bliver noget med en vest, eller måske en lille jakke....

2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare flot. Helt vildt! Det mønster må jeg lige se om jeg kan lure. Tog det lang tid?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej julia

      Jeg tror sagtens du kan finde ud af mønsteret for det er lavet som en beskrivelse ( og ikke diagram som jeg selv ikke kan finde ud af ;))

      Når først du kommer ind i det og kan det i hovedet går det ret hurtigt, da meget af det er stangmasker.

      Så er det bare med at finde på hvad mønsteret skal på;)

      Kh

      Slet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails