10. september 2012

Rabarbersaft



I week-enden var vi i vestjylland for at fejre min mors fødselsdag.
Vi havde en dejlig dag med sejltur og god mad.
Vi kørte derover allerede fredag og sov hos min bror og hans kæreste.
De bor på en nedlagt gård, men lejer deres jorde ud så der er ofte aktivitet. Elias fik da også denne gang reddet sig til en tur i en traktor;)
De har også et kæmpe rabarber bed, og se det havde jeg lagt lidt planer for....
Havde dog forberedt min svigerinde på at vi skulle ud og høste hele hendes bed efter jeg havde set denne opskrift på rå rabarbersaft inde hos frk. garnglad.





Opskriften er supernem og indebærer (hvad navnet også indikerer;)) ingen kogning.

Vi plukkede det rabarber vi gad og endte op med ca 8 liter saft.
Eneste tilføjelse er at vi havde nogen vaniljestænger med i gryden da den stod på køl i de 24 timer, og ligesom frk. garnglad brugte vi kun halv mængde sukker og ingen frugtfarve.
Simpelthen så nemt.
Vi har hældt saften på skoldede og atamon skyllede glas, så jeg regner med at holdbarheden også er ok.

Det skal blandes ca 1:4 og smager fantastisk.

Så nu er det bare ud og rydde det sidste af rabarberbeddet og få den sidste smag af sommeren!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails