5. november 2012

Ideer til nybegynder strik


I forbindelse med et andet indlæg blev jeg spurgt af Ulla om tip til hvad man kan strikke hvis man er nybegynder og gerne vil strikke en trøje til en dreng på 1,5 år.

Ulla havde allerede købt noget lækker merino uld fra drops, så det er den strikkefasthed (21m og 28p = 10x10 cm) jeg har taget udgangspunkt i (husk altid strikkeprøve).


En side jeg selv bruger meget er pickles.no

Rillejakke med hætte




Melkers barnehagesett





Trøjen fra morosett




Et andet sted hvor man kan finde den ene fine opskrift efter den anden er ravelry.
Det er helt gratis at oprette en profil hvorefter det er nemt at gemme sine favoritter, sammenligne opskrifter, se hvad andre strikker osv.

Nogen bud derfra (hvor alle 3 er gratis opskrifter):

Binic


Billede er lånt her hvor du også finder link til opskriften

Jeg fandt opskriften (ligesom så meget andet der inspirerer mig) vha pinterest.
Jeg tror jeg bliver nødt til at strikke den selvom vi jo egentlig har FOR MANGE striktrøjer...



Cirrus


Billedet er lånt her hvor du også finder link til opskriften
Og mønsteret på det grå stykke kan jo udelades hvis det bliver for meget, men jeg synes det er fiiint.



Fifaldes baby jacket

Billedet er lånt her hvor du også finder link til opskriften
Absolut et nemt projekt, måske jeg vil anbefale at starte med denne...


Til sidst kan man jo altid lede inde hos drops, her fandt jeg:





Til begynderstrik vil jeg altid foretrække at strikke så meget som muligt rundt og rundt så der ikke skal syes sidesømme. Desuden vil jeg altid prioritere rundt bærestykke eller raglanindtagning så man slipper for at skulle montere ærmer. (Ved godt at det ikke er alle opskrifterne jeg har fundet frem her der opfylder det, men har alligevel taget højde for at vælge enkle opskrifter uden for mange krummelurer)


Håber du finder noget du kan bruge Ulla:)
Rigtig god fornøjelse med strikkeriet.

Til sidst et lille tip om at bruge instagram når du er nybegynder i strik. Har efterhånden set en del som får hurtig strikkehjælp på den måde;)

3 kommentarer:

  1. Hej Kathrine

    Sikke et fint indlæg det blev :-)... Hi hi og nu er der ingen undskyldning for mig, at komme i sving med strikkepindene... Tror dog jeg skal lede efter en ribstrikket bluse (uden knaplukninger) i første omgang ;-).. Takker igen.

    SvarSlet
  2. Sikke nogle fantastiske opskrifter. De er lige noget for en nybegynder som mig. Jeg har selv brugt både Drops og Pickles, og sidstnævnte er bare et kæmpe hit her hos mig. Opskrifterne er lækre, og de er lette at følge. Og så skal jeg til at forsøge mig med raglan ærmer, hvilket jeg er RET spændt på, om jeg magter.....

    SvarSlet
  3. Jeg er så glad for å ha funnet bloggen din igjen!!
    GRATULERER med baby og jeg håper det går fint med storebror...

    Jeg har tenkt og lurt på hvordan det går med dere, rett som det er!

    Klem fra Tonje

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails