16. august 2013

Vuggestue start i op ad bakke...




Idag havde vores lille, store Isak første dag i vuggestuen.
Kan slet ikke forstå at det allerede er nu, og skal vænne mig til tanken om at der er andre der skal være der for ham i så mange af hans vågne timer.




Det er rigtig hårdt for mig faktisk... måske på grund af hvordan den sidste tid har været hos os.
Synes jo måske snart (7-9-13) at vi har taget vores del af dårligdom, men ikke desto mindre er min barsel endt med en sygemelding og vores tilværelse har igen været vendt på hovedet.

Jeg har igennem længere (læs alt for lang ) tid været syg.
Har gået og holdt det hen, og sat mine egne behov til side, hvilket jo også har været nødvendigt i flere år. Jeg har været drænet for energi og her til sidst haft det rigtig dårligt.
Som læge kan det være ekstra svært, tror jeg, at erkende at man er syg.
Jeg har gået og holdt lidt øje med mig selv. Bestilt nogle blodprøver og undersøgelser osv....
Men lige som man skal holde sig fra at være læge for sin familie skal man altså også holde sig fra at være læge for sig selv!
Det hele endte ud i at jeg blev indlagt for nu snart 2 uger siden og fik konstateret den kroniske (!) tarmsygdom Crohns. 
Da jeg som sagt har gået med det længe og det derfor også har fået lov at udvikle sig er jeg blevet nødt til at få ret stærk behandling. En uge efter jeg blev indlagt kunne jeg vakle ud fra sygehuset, men jeg er stadig rigtig svækket og plaget af bivirkninger til medicinen...og om jeg kan starte på fuld tid på job må tiden vise.

Jeg vil dog gøre alt hvad der står i min magt for at vi beholder vores planer.
Det er jo nu vi skal til at være lidt mere almindelig familie.
Isak begynder i vuggestue, jeg skal tilbage på arbejde og færdiggøre min KBU (turnus), Espen skal ikke længere ha fuld plejeorlov og glæder sig til at begynde at arbejde igen og Elias skal forhåbentlig klare mere og mere af børnehavelivet.
Så jeg skal gøre alt hvad jeg kan for at dette ikke laver om på det.





Idag var dermed både lidt trist, men også godt.
Det er en kaotisk slutning på en barsel som ikke blev som jeg havde troet, men samtidig også starten og en fastholdelse i det som vi arbejder imod.

Og Isak klarede det så fint.
Græd overhovedet ikke og udforskede spændt.
På mandag starter vi indkøring for alvor... Det bliver godt.

Tusind tak for alle god bedrings hilsner, besøg osv.
Det er overvældende og dejligt at så mange tænker på os :)

2 kommentarer:

  1. Ej hvor er jeg ked af at høre at du har været indlagt. Jeg synes godt nok også at i har haft nok sygdom i jeres familie. Jeg kan godt forstå at du er trist over at det sidste af din barsel skulle gå på denne måde, det er ikke rart. Jeg var også selv indlagt da min datter var 7 mdr med betændelse i galdeblæren. Det er ingenting ved siden af dit, men jeg kender følelsen af at være væk fra ens børn. Det er det værste! Jeg håber du har det bedre - jeg ønsker dig ihvertfald rigtig god bedring:)
    Ps. Jeg er også ved at køre Ida ind i vuggestue og indtil videre går det heldigvis også godt. Men jeg har også lidt ondt i hjertet ved tanken om at hun skal være der uden mig.

    SvarSlet
  2. Kæreste K. Havde godt set det på ig, og hvor jeg dog føler med dig!! Det er slet, slet ikke retfærdigt, og havde sådan håbet for jer at I kunne komme igang med at starte på en frisk.
    Krydser fingre for at I kan holde sygdommen i ave og at du får det bedre!!

    Stort kram

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails