6. september 2013

Baggy Leggings


Jeg har endelig fået gang i symaskinen igen. Efter Isak er blevet kørt godt ind i vuggestuen og Elias har dage hvor han bliver hentet af vores nye aflaster, er der blevet tid til lidt mere mor-tid.

Jeg er blevet inspireret af alle de hjemmesyede leggings der vises frem på instagram.
Bløde, dejlige at have på i børnehave og vuggestue.
Børnetøj må meget gerne være flot og pænt at se på, men så absolut, og vigtigst, være komfortabelt.



De blå er en jersey med uld og er helt vildt lækre. (fra stof 2000)
Derudover har jeg syet et par i tynd grå jersey og et par i en noget tykkere quiltet kvalitet. (fra stof og stil)




De er så absolut godkendt af Elias. Modellen gør at de kan bruges længe for selvom de er lidt for lange nu gør det ingenting når der er rib i benene.




Det baggy look gør dem dejligt drengede synes jeg.
Mønsteret er fra stof og stil, og de er virkelig nemme at sy, da der kun er sømme i siderne, benrib og rib i livet. Mønsteret er egentlig med lommer, men det vælger man jo heldigvis selv ;)
Ofte er det jo enklere, jo bedre når jeg skal sy!




Så drengede at de sagtens kan bære det quiltede stof..... og en sløjfe ;) (bånd fra hay)


Næste udfordring bliver at få mønsteret ned i Isaks str. (det originale går kun ned til str 104), for lillebror skal helt sikkert også ha dejlige, bløde bukser.



5 kommentarer:

  1. Håber altså jeg også snart får lidt overskud til at sy. De er super fede de bukser du har syet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.

      Tid ved symaskinen kan være ren terapi.... Håber du snart får tid. Og måske det heller ikke er helt så hårdt ved hænderne som strik?

      God week-end
      Kh

      Slet
  2. De er fede.... Det blå uldjersey, er det noget du lige har købt, altså i for nylig, og i givet fald, hvor! Har nemlig ransaget hjemmesiden, men kunne ikke finde det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:) lige præcis det på billedet er købt for noget tid siden i stof 2000. Men da jeg var i stof og stil købte jeg noget der lignede, dog i en lidt tyndere kvalitet. Håber du finder det.

      Kh

      Slet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails