2. september 2010

Saa blev der syet :)

I sidste uge fik jeg tid til at få mine bukse-projekter færdige, så nu kan der vises billeder :)


Mønster lagt ud på det smalle mælkedreng-stribede stof. Som skrevet tidligere brugte jeg mønsteret fra minikrea, og umiddelbart virker det til at det har bedre pasform til elias end det fra elsebeth gynther.


3 par bukser blev det til. Et i klarblå velour, helt enkle med elastik i livet og i benene. Et par i mælkedrengestrib med rib i livet, og så et par i blød denim med "mega"lommer foran og rib i livet. Læg mærke til stoffet jeg har brugt til lommerne. Jeg synes det er super sødt, men alligevel ikke så pusse nusset at det ikke kan bruges til drenge. Det er fra Ikea og kostede 50 for 3 meter! Sikke et kup. Skal ha syet et dynebetræk til vogndynen i det stof...




I bukserne hvor jeg syede rib i livet lavede jeg en lille stikning under sømmen, så er der bedre styr på de mange lag der er syet sammen, og jeg bilder mig ind at det er mere behageligt at ha på.





Nærbillede af benene... helt enkel elastikløbegang. Har lavet den rigelig stram, men det er nødvendigt her i starten hvor de er lige i den lange ende;)
Mangler kun et par bukser nu. De bliver i mørkeblå blød denim og så tror jeg at jeg laver nogle runde lapper på knæene af mælkedreng stoffet.





2 kommentarer:

  1. De blei jo kjempesøte, akkurat passe tøffe og nusselige til en ett-åring! Elias er heldig som har en kreativ og dyktig mamma! Hils guttene. Klem! :-)

    SvarSlet
  2. så fine bukser kathrine vi må ha sy kveld igjen når dere kommer så kan du lære meg :)
    Jeg har gitt deg en utfordring, se mitt siste innlegg! :)klem ida

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails