27. juli 2010

uhm godt!

Uhm, hindbær! Den anden dag kom farmor og farfar hjem fra en tur med en elias godt smurt ind i rød saft og bærrester. Jo da, farmor havde fundet et sted som var fyyyyyyyldt med vilde hindbær, og så var det kun et stenkast fra huset, så da elias sov i barnevognen iførte vi os lange bukser og gummistøvler og gik på rov. Efter 20 min så bøtterne sådan ud: smækfulde med varme, vilde hindbær..... uhm godt!
(Der var en del brændnælder der hvor vi plukkede, og selvom jeg har boet i århus i noget der nærmer sig 6 år, så burde jeg huske hvordan sådan nogen ser ud.... men nej. Da jeg brændte mig første gang tænkte jeg... hmm måske det er en brændnælde, må hellere lige prøve igen for at være sikker.... jo det er en brændnælde.... flot!)
Jeg valgte at koge syltetøj af hindbærene. På den måde kan vi gemme sommeren langt ud i efteråret. Et af glassene er dog allerede spist og nogen andre skal gives væk, men der blev faktisk ret meget af de 2 liter bær, så mon ikke det holder lidt? Selvom det er farligt godt ;)



En anden ting der er godt er når isbilen kommer forbi med sin klassiske og meget letgenkendelige melodi (jow jow, i norge er de for fine på den til en simpel klokke) og farfar køber is til elias...... uhm godt!
Vi er nået til sidste indspurt af ugerne her i norge. Fredag morgen tager vi færgen hjem for lørdag står den på bryllup hos 2 skønne mennesker, og vi glæder os :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails