4. december 2012

Mangler du en læge?



For noget tid tilbage skrev jeg et indlæg om barsel og hvordan jeg skulle afholde den.
Har fået dejlige kommentarer... tusind tak. Dejligt med inspiration og bud på hvordan det kan gøres.

Jeg er endt op med at afholde den helt klassisk. Alt ud i en køre... og så lige lidt ferie til sidst.
Så passer det nemlig med at jeg skal starte igen d. 1 september i den praksis jeg gik på barsel fra.
Jeg var så heldig at de gerne ville ha mig tilbage og har nu fået det ordnet med koordinatoren i region midt.

Når jeg så begynder at arbejde igen går der 2,5 måned og så er jeg færdig med min kbu (turnus)

Så skal jeg ud og søge et job!




Som nogen af jer ved var det tæt på at jeg havde taget min turnus i Norge.
Vi havde drømme om nogen måneder i grønland... at få prøvet en masse forskelligt.

Men da Elias blev syg måtte vi se realiteterne i øjnene og vi købte hus og faldt til ro med at det nok blev nogen flere år i århus.

Men nu er det som om at vi igen har fået drømme. Om et år står jeg uden job og Elias er færdig med sin kemobehandling.
Vi drømmer.... snakker om at sætte huset til salg, sælge bilen...
Det er nu vi skal nå alt det vi blev "snydt" for.... inden Elias bliver så stor at han skal begynde i skole.

Jeg skal i kontakt med nogen der tilbyder vikariater i Norge, men også det er en jungle.
Så hvis der sidder nogen derude med erfaringer må i endelig skrive til mig enten her eller på mail.

10 kommentarer:

  1. Åh hvor lyder det spændende!!
    Fedt at I "tør", jeg er nok allermest bare sådan én tryghedsnarkoman som helst skal have en fast lønindtægt ind på kontoen hver måned for at have ro i sjælen. Vi har et vennepar som arbejder som lærer på Grønland i en 3-årig periode. Tænker det må være fedt, men der er også mange ting man siger nej til :)
    Håber Jeres drømme lykkedes.
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. tak :)
      ja der er både plusser og minusser.
      Men vi bliver nødt til at prøve det, og det bliver nødt til at være inden at Elias skal starte i skole.

      Vi bliver nødt til at drømme lidt...

      kh

      Slet
  2. Kan nok ikke rigtig hjælpe, udover at give Grønland min varmeste anbefaling :) Boede der et år som 10årig og har været der et par gange ud over det. Drømmen er er at komme tilbage for en periode - tænker at leje huset ud til den tid. Go vind!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej jeg overvejer altså virkelig også grønland, men når espen er nordmand er det jo mest oplagt med norge.

      Men måske man kunne presse et lille vikariat på nogen måneder ind.

      Er der en årstid du vil anbefale?

      Og ja her overvejer vi også om udleje af huset kunne være en mulighed.

      kh

      Slet
  3. Hej Kathrine
    Jeg har været et halvt år i Norge som vikarlæge gennem Nordvik, og vil klart anbefale det og fortæller gerne mere. Skriv endelig til mig, hvis du vil høre nærmere (eller ring) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katrine

      Skønt at du skriver.

      Nordvik har jeg faktisk været lidt i kontakt med.
      Skriver en mail til dig når jeg lige har fået samlet nogen af alle tankerne og spørgsmålene i hovedet:)

      kh

      Slet
  4. Kom til Risør!!! Vi trenger en flink lege som deg her Kathrine :-) og vi trenger gode venner å leke med og spille kort med ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. bare rolig ida.... vi kommer nok etterhvert ;)

      kh

      Slet
  5. Hei!
    www.sshf.no
    Ledige stillinger/Arendal!
    Det må jo være passelig ifht Risør! Arendal sykehus er et lite sykehus, men det er veldig trivelig sted! Det er til og med DANSKER DER, hehe!
    Tror det er vanskeligere å få jobber som lege i Norge for tiden, det er mange som utdannes både her og utenlands!
    Men ettersom det er maaaange damer for tiden, bør det jo være mange muligheter som vikar for de som er i permisjon??
    Alternativt er det jo sikkert muligheter som fastlege/vikar; fordelen er jo helt klart arbeidstiden ;)
    Og husk at nordmenn i sør-norge er SPESIELT glade i dansker!
    Og onkel E & D ville nok bli HÆPPI!
    LYKKE TIL, sender gode vibber til deg, familien din og kidza!
    Hilsen Pernille

    SvarSlet
  6. Hej Kathrine, jeg er jordemoder og har arbejdet 2 år i Norge i vikariater ( uni-care) og det har været helt fantastisk. Norge er et godt land at arbejde i og jeg rejser stadig derop af og til, nu efter jeg er fastansat i Danmark. De fleste hospitaler i Norge har behov for læger, så bare send ansøgninger til der hvor du gerne vil være. Jeg kan varmt anbefale Ullevål i Oslo, Ahus i Lillestrøm , Kristianssand Sykehus og Harstad i nord. Held og Lykke,
    Mvh Louise

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails