26. oktober 2012

Loki...med opskrift


Så blev jeg færdig med Loki trøjen og den er så fin og blød.
Flot mønster strik med rundt bærestykke, så ingen montering....dejligt.




Facts: Jeg har strikket efter opskriften her som er gratis.
Går fra str. 2 til 8 år
Garnforbrug: 6 nøgler merino extra fine fra drops.
(4 nøgler grå, 1 af hver af mønsterfarverne... med god margin)
Jeg strikkede str. 4 år, men synes at den virker lidt lille i str. (til trods for at jeg strikkede lidt ekstra på bolen) så hvis man har en stor 4 årig vil jeg anbefale at strikke str. 6 år.





Knapperne valgte Espen: neutrale i træ.
Et fint valg.




I går var jeg i strikkeklub. Jeg havde Isak med så jeg fik ikke strikket en eneste pind.
Så blebukserne over som jeg ellers var sikker på jeg kunne få afsluttet blev liggende i tasken.

De er ikke ment som blebukser i funktion, men tænker at bruge dem udenpå strømpebukser.
Han bliver lækker ham Isak.

Til gengæld lavede søde kristina nøgler ud af det garn jeg har haft stående på cones og i fed.
Og jeg fik spist kage.

Da jeg kørte hjem i aftes sneede det i århus.
I dag er det stadig gråt og koldt.

Perfekt strikkevejr.....

Rigtig god week-end.

8 kommentarer:

  1. Den ble da riktig så flott!! :) Hvilken pinnestørrelse brukte du? Tror jeg skal prøve meg på denne jeg også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har strikket på pinde nr 5, men strikker ganske stramt. Husk strikkeprøve;)

      Kh

      Slet
  2. Hvor er den bare superflot, du er godtnok en knag til det strikkeri!

    SvarSlet
  3. Tak for i går =) Vil lige rette dig: Han ER læks, ham Isak! Du skriver bare, hvis du skal have garn fra Tanterne. Jeg tager til messen på søndag, så der er god tænke-tid.

    VH LENE

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak:) ja du har ret, han ER jo allerede lækker ham isak. Vi skal bare lige lære ham at sove når vi har strikkeklub;)

      Er det tanterne som i tante grøn? Har de hele sortimentet med? Det bliver jo umuligt at vælge. (Og jeg mangler virkelig ikke garn!)

      God week-end og kh

      Slet
  4. wau en flot trøje.. ville ønske jeg var lige så skrap til det :)
    herligt med træ knapperne

    x
    Margit fra Creative Tail

    SvarSlet
  5. Du er bare bragede dygtig! Gid jeg bare kunne en tiendedel af, hvad du kan...

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails