29. oktober 2012

Strikkede blebukser


Endnu et lille stykke babystrik er færdigt.
Blebukser!

Eller nok nærmere babyshorts.
For de her blebukser er altså ikke sådan nogen der er strikket til at holde tis og remoulade inde i en stofble... nej de har det helt ligegyldige formål at gøre isak til en smækker-lækker-dreng-der-bruger-strømpebukser-under-shorts!

For det kan drenge altså godt!
I hvert fald indtil de bliver 3 agtigt....





Her et genbrugsbillede fra instagram hvor man bedre kan se dem.

Bukserne er strikket efter denne opskrift fra familiejournalen.
Jeg strikkede dem på pinde nr. 3 i alpaca fra drops.
1 nøgle var nok til en str. 3-6 mnd.

Jeg lavede lidt om i opskriften ved at lave strukturstrik (samme som jeg brugte på alfred trøjen) i stedet for striber. Jeg lod være med at strikke venderækker da det ville blive noget bøvl med strukturstrikken. Til gengæld lavede jeg 2 masker ekstra mellem benene på bagsiden for at få mønsteret til at passe (så liiiiidt ekstra plads til numsen er der da). Og ja så strikkede jeg altså ikke for og bagstykke, men strikkede bare rundt og rundt, da montering altså ikke er min yndlingsbeskæftigelse;)

På de næste jeg strikker (ja der bliver nødt til at komme flere par, for de er simpelthen så søde på)
vil jeg slå maskerne op med "german twisted cast on" (søg efter video på you tube)
Det gør kanten ved lårene elastisk så den ikke strammer.
Også en god måde at slå op når man strikker strømper, huer mm.



Lige nu sidder de ret så løst på lillebror.
Men han spiser og spiser og skal nok blive stor.

I går var jeg på blogtræf. Mit 1.!
Selvom jeg ikke fik strikket det store var det super hyggeligt og der blev udvekslet masser af erfaringer både med det kreative men også babyfifs.
Fik blandt andet prøvet en strækvikle som jeg helt sikkert skal arbejde videre med.
Og så var jeg så heldig at vinde en masse kauni garn i en lækker mørk lilla farve.
Så kan man føle sig heldig!

I dag venter der foredrag på skejby for forældrene på A4.
Det bliver lidt hårdt at høre de hårde facts en gang til, men nok også samtidig meget godt.

Heldige Elias skal bare lege med camilla.... :) (vores søde aflaster)

God mandag

10 kommentarer:

  1. Ej han er altså en lille lækkermås ham Isak. Tror jeg skal have strikket sådan et par til Svea, så kan du jo måske lige hjælpe mig igang til næste møde:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:)

      De vil altså også være super søde til pigebabyer, og hurtige at komme igang med så det gør vi bare næste gang:)
      Husk også mønsterpapir;)

      Kh

      Slet
  2. De er rigtig fine til ham. En lækkermås med lækre shorts:-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser de fine ud.... Totalt cute!

    Den der opslag har jeg vist set min farmor lave engang, men kan ikke huske hvordan hun gjorde....og vidste heller ikke den havde et navn, men skal vist lige søge lidt på den.... Det kan næsten ikke være andre, da hun brugte den strømper!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja de er bare så søde på!

      Ja det må da helt sikkert være den måde din farmor slog op på.

      Håber du har fundet nogen videoer? Det meget enkelt når man få det ind i fingrene.

      Kh

      Slet
  4. Han er simpelthen lige til at kysse, ham Isak! Og blebukserne er enormt fine - får jo næsten (!) lyst til et tre'er, så jeg også kan strikke dem;-)

    SvarSlet
  5. Uuuh I like - OGSÅ til at holde tis og bæ inde i en stofble :-) Har ikke prøvet denne opskrift på blebukser før - det må forsøges - når jeg får tid igen :-) Isak sælger dem godt - han er lækker.

    SvarSlet
  6. Hvor laver du meget fint strik! Her kan jeg vist godt finde massere af ny inspiration til nye strikke projekter (ikke at jeg har brug for mere på to do listen men altså...) Jeg skal vist også kigge med her :)

    SvarSlet
  7. Jeg ved godt, det er et gammelt indlæg, men faldt lige over det :) Jeg har også kig på den opskrift fra familie journalen, men vil gerne strikke i noget andet garn, det kan jeg se, du også har gjort, hvad gjorde du med strikkefasthed? Fulgte du bare opskriften og så blev det fint alligevel? De er rigtig søde :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails