6. oktober 2012

Merino



Jeg er igang med endnu en trøje til Elias 
(hvis den da ikke allerede er for lille på trods af at jeg strikker str. 4 år:()
En fin islænder efter denne gratis opskrift.
Jeg strikker i drops's merino ekstra fine.
Garnet er intet mindre end fantastisk til mønsterstrik. Dejligt elastisk og derfor gik bærestykket med mønsteret som en leg. Nu er der kun ensfarvet tv-strik tilbage:)

Tænkte jeg måtte tipse om det fine garn, da der lige nu er 25% på merino garn fra drops.
Tilbuddet gælder til den 9. så du kan nå det endnu.
Hvis du står og skal strikke noget mønsterstrik :)








Opskriften til trøjen fandt jeg via pinterest.

For god ordens skyld: indlægget er IKKE sponset, det er alene min begejstring for garnet der får mig til at tipse.

9 kommentarer:

  1. Hvor er den fin. Jeg er fuldstændigt solgt over alle de fine strikketing du viser her på bloggen. Desværre er jeg ikke den store strikkesøster. I min familie var det min mor der begik sig i den strikkeverden. Hun døde desværre alt for tidligt og kun min ældste søn nåede at få et par trøjer fra hendes hånd (som jeg heldigvis har gemt og den lille nu kan bruge):-). Men jeg ville så høre dig om du har (eller link til) en super meget nem begynder opskrift? nu skal nemlig være nu, hvor jeg vil prøve mig i den verden. KH Ulla :-) og tak igen for dine fine inspirationer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Tusind tak. Er glad for at være til inspiration og hvor er det godt at du har mod på at tage fat i et strikketøj. Mon ikke det også vil give mange timer hvor du vil mindes din mor?:)

      Uh jeg har sikkert masser af forslag. Hvilken str tænker du? Køn? Type (trøje, vest, bukser, tilbehør etc.)? Ønsket kvalitet (uld, bomuld?)
      Mange ting at tage stilling til;)

      Glæder mig til at finde frem af hukommelsen til dig:)

      God søndag

      Kh

      Slet
    2. Hej Kathrine
      Takker så meget. Jeg har købt noget Drops Merino uld (ekstra Fine)Superwash, Som hedder garn Thickness B Men ville gerne bare strikke en lille bluse/trøje str. 2 år. Meget enkel og nem skal den være :-). Det er til min lille Sigurd på 1,5 år.
      Jeg bliver lidt nervøs ved tanken, men vil så gerne prøve i det mindste.
      God søndag til jer også.
      Kh Ulla

      Slet
    3. Hej igen ulla.

      Jeg er allerede gået i tænkeboks og har flere forslag, men kunne tænke mig at lave et indlæg ud af det, da der sikkert er flere som dig der næsten ikke tør at springe ud i at strikke, men bare mangler en let opskrift.

      Eneste problem er at vores computer jeg blogger fra er gået død! :( espen arbejder på sagen og indlæg med forslag til opskrifter kommer asap:)

      Kh

      Slet
    4. Hej igen Kathrine,

      Super fin idé. Glæder mig til "afsløringen". Og pøj pøj med computeren :-) Det sker desværre engang i mellem de maskiner selv bestemmer lidt for meget ;-)
      Kh Ulla

      Slet
  2. Det er så flot det mønster! Håber da han kan passe den :-) elsker pinterest og alle de idéer man kan få gemt et sted!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er også vil med det. Det var rigtig svært at vælge farver til det for der var bare så mange fine kombinationer.

      Krydser altså også fingre for at han passer den. Jeg HAR lavet strikkeprøve og det hele!;)
      Men jeg har også fundet str 110 frem fra skabet som han passer så måske min lille store dreng bare vokser lidt hurtigere;)

      Og ja jeg er også så glad for pinterest. Både til inspiration men også til at holde styr på mine projekter.

      God søndag:)

      Kh

      Slet
  3. Lækker og smukt strik... Kunne næsten tænke mig én selv

    SvarSlet
    Svar
    1. Den føles bare så lækker i merino. Havde sikkert været et hit i voksenstr:)

      God søndag:)

      Kh

      Slet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails