24. april 2010

Aerteblomster igen og projekt sove ude

Mine ærteblomster spirer og spirer. Af de 11 frø jeg såede er der kommet 8 små planter op.

Billederne er taget for nogen dage siden og siden da er planterne selvfølgelig vokset endnu mere og har foldet 2 sæt blade ud. Så nu er det tid til at få dem plantet ud på altanen (og så håber jeg det ikke bliver alt for koldt om natten, selvom ærteblomster er hårdføre).

Mon jeg når det inden Elias vågner?




En knækket gren fra en orkide står i en vase i ved siden af ærteblomsterne.

Vi er begyndt med at ha elias til at sove hans eftermiddagssøvn ude. Det har indtil nu været af meget svingende kvalitet. En dag sov han i 2,5 time inden jeg måtte gå ud og vække ham fordi det ellers ville ta af nattesøvnen, en anden dag vågnede han efter 45 min. søvn hvilket jo var alt for lidt.

I dag har jeg været nede og ssss'e og vugge ham 3 gange, men nu har han også snart sovet 2 timer.
Måske han bare skal ha lidt øvelse?

I hvert fald har vi været i stand til at skære ned på flaskerne, så han nu kun får 2: en til formiddagsluren og en til aften.


Nå jeg vil åbne op ud til altanen og solen.

Rigtig god week-end.




3 kommentarer:

  1. Hvor dejligt, at de allerede spirer! Ud i solskinnet med dem :) Der sker absolut intet med mine åndssvage blomster!

    SvarSlet
  2. Nu bliver jeg jo nødt til at lave et indlæg og vise HVOR meget de er vokset.... bare lige for at trampe lidt mere på dig ;) Tillykke med overstået 9. sem ven

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails