19. april 2010

For gammel til at lege med ler?

Nej da! På en eller anden blog (som jeg ikke kan huske nu) har jeg set nogen fine ting lavet i selvtørrende hvid-ler, så jeg tænkte at det måtte jeg da også prøve!
Hvid-ler og stempler blev købt i panduro og så var det ellers bare at gå i gang...



Brugte en gammel ørering til at lave nye øreringe.
Jeg rullede leren ud imellem 2 lag madpapir (med min fine børnekagerulle ;)), fandt ud af at jeg kunne stikke forme ud med enden af en limstift, og nogle gamle øreringe fungerede så fint til at lave aftryk med.


Enkle redskaber.



Bagefter lavede jeg hul med en nål, nogen aftryk blev til øreringe, nogen andre til knapper.

Det hele tørrede af sig selv, og det første par øreringe er allerede givet væk i gave:)

Har også planer om at lave nogen "gennemsigtige" fyrfadsstager og til-og-fra kort.




Disse fik 2 huller og blev til knapper.
Mine indkøbte stempler fik jeg aldrig brugt...:)
Nå, nu begynder elias at snakke inde fra sengen, så står den på mad og leg... Rigtig god mandag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails