13. april 2010

Strik: En gave, klubben vokser og soemandstroejen

Mon det er strømper til at gå i?
Se bare hvad elias har fået af strikke-gowry: Et par super fine strømper!

Med fiiiine knapper på


Sådan kan det gå når man lærer nogen at strikke:)
Tusind tak gowry.

Vores strikkeklub er vokset... ja faktisk har vi fordoblet vores medlemstal! Det er ikke så dårligt hva?
Anja, som ikke kender nogen af os fra før, skrev et indlæg her på bloggen og mødte frisk op. Vi strikkede og strikkede (og snakkede lidt) og det var bare super hyggeligt. Godt gået anja, det er ikke alle der har dit "mod".
Og så kom jeg i tanke om at søde kristine som bor lige neden under da også strikker, og jo hun havde da også lyst til at være med.

Så nu er det mormor 1, 2, 3 og 4!!!!!





Jeg er jo blevet færdig med sømandstrøjen, og havde også lovet et helt indlæg kun til den. Men jeg er ikke helt tilfreds med den, så den får kun sin egen finale af et indlæg. Eller det vil sige, den er jo helt fin, men den er bare liiiidt for lille til elias. (Og jeg der endda havde været forudseende mht elias's kæmpe hoved og lavet knap i den ene side ved halsen).


Jeg er suuuuulten mor!
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med den. Skal jeg prøve at trevle ribben op forneden og så strikke bolen længere nedad, eller skal jeg bare sige at den er sådan og så give den væk?
Måske i en give away? (jeg vil skyde den til en str 6 måneder)
Jeg går i tænkeboks.
Inden da skal jeg dog lige nå et strøg til på trip trap stolen imens elias sover, og så skal vi i mg i dag, ihhh jeg glæder mig!



2 kommentarer:

  1. Hej fake-mormor.

    Synd det med sømandstrøjen. jeg synes at du skal "trække en tråd ud" lige over ribben og sætte maskerne på 2 rundpinde. En til bolen og en til ribben. Strik et nyt stykke fra ribben og op derefter sy stykkerne sammen med maskesting. Hvis man skifter strikretning, og det vil du jo komme til ved at skulle strikke nedad som du selv foreslår, kommer der lettere til at blive synlig overgang.
    Med hensyn til overskrifterne, så synes jeg at de gamle var meget rarere. De nye er ikke alle lige nemme at læse. Knus fra den ægte mormor.

    SvarSlet
  2. Så kom der en rigtig mormor på banen:)

    Ja det er da sådan jeg skal gøre med trøjen..., men altså trække en tråd ud sådan midt i det hele, det tror jeg hellere jeg må vente med til du kan vise mig hvordan.

    Ja espen er heller ikke den store fan af den nye skrift, men det er mere det med at det tager lidt længere tid at åbne siden...

    Idag er elias blevet syg, så jeg tog tidligt hjem fra sygehuset og vi skiftes til at ligge med ham på sofaen... håber han bliver hurtigt frisk igen.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails