2. april 2010

Kjekkasgenser faerdig og foedselsdag

Så blev "kjekkasgenseren" også færdig (også, fordi sømandstrøjen også er færdig, men elias gylpede på den 10 min efter han havde fået den på, så har ikke fået taget nogen billeder... men der kommer nok et indlæg;)).
Kjekkasgenseren strikkede jeg efter denne opskrift. Jeg valgte garnet "lucca fino" i en æggeskals hvid. Garnet er 100 % merinould og trøjen blev super blød og luftig... perfekt til sommeren. Jeg måtte justere lidt i opskriften, for jeg strikker stramt, så det blev til en pind str 4,5 og så 1 1/2 gange maskeantallet i opskriften. Der gik helt præcist 100 gr garn til trøjen, tror jeg havde 30 cm garn tilbage da knappen var syet i.


I fuld størrelse. Den er strikket i str. 2 år, dejligt at ha nogen trøjer som bare venter på at elias vokser sig større.
Der er mange minder i trøjen. Begyndte på den i sommers lige efter vi havde fået elias. Der hvor vi bor føler vi os ikke trygge ved at lade Elias sove alene udenfor, så når jeg gik tur med barnevognen tog jeg strikketøjet med, så hvis elias faldt i søvn kunne jeg sætte mig ved siden af barnevognen og strikke imens elias tog en god lur.
Var gået istå efter at ha strikket kroppen og det ene ærme, men nu da jeg har lært mig "den magiske løkke", så var det jo bare at gå igang med det sidste ærme og kraven, det tog da også kun en færgetur og en aften, så var trøjen færdig! :)
Egentlig skulle halsen være syet helt til på det lille stykke foran, men jeg følte at åbningen blev aaaalt for lille til elias's ikke helt så lille hoved, så efter rådføring med svigermor blev det til en knap i den ene side.


Og syede kraven fast i den ene side så der alligevel er "lukket" på brystet



Nu skulle der være nok plads til at elias kan få den over hovedet.




Det er ingen sag at blive 60 når bare man er farfar!;)
Idag er det farfars fødselsdag. Vi skal fejre 60 år med familie og god mad (som indebærer elgsteg, kantarel sauce og uendelig mange kager.... mums)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails